Altınbaş Üniversitesi ne zaman kuruldu?
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi (İKBU) 2008 yılında Mehmet Altınbaş Eğitim ve Kültür Vakfı tarafından kurulmuştur. 2017 Temmuz ayında Altınbaş Üniversitesi olarak eğitim-öğretim hayatına devam etmektedir.
Altınbaş Üniversitesi hangi tarihte öğrenci alımına başladı?
İlk öğrencilerimizi 2011-2012 akademik yılında alarak eğitim –öğretim hayatına başlamıştır.
Yerleşkeleriniz hakkında bilgi alabilir miyim?
Mahmutbey , Gayrettepe ve Bakırköy olmak üzere toplam 3 yerleşkemiz vardır.
Altınbaş Üniversitesi’nin Kurucu Vakfı hakkında bilgi verebilir misiniz?
http://www.altinbas.edu.tr/tr/hakkimizda/kurulus
Vakıf bünyesinde başka hangi kurumlar var?
Mücevherat Sektöründe: Atınbaş ,ASOS, PERA ,AlStone ,Onsa Rafineri,Onsa İstanbul Finans Sektöründe: Creditwest Bank Kıbrıs,Crediwest Bank Ukrayna , Creditwest Faktoring,Creditwest Insurance,Creditwest Finance,Altınbaş Kıymetli Madenler Borsası AŞ.
Enerji Sektöründe: Alpet Türkiye, Alpet Kıbrıs ,Atak Madeni Yağlar ,Akdeniz Akaryakıt.
Lojistik Sektöründe: Transal Denizcilik
Üniversitenizin yurtdışı anlaşmaları var mı?
Erasmus Değişim Programı
Farabi Değişim Programı
Çift Diplomalı Türk –Alman Hukuk Lisans Programı
University of Colorado Denver –Eczacılık Fakültesi “Hasta Odaklı “ Eğitim Programı
Georgia State University –Yurt Dışında Master imkanı olmak üzere dünyanın bir çok ülkesinden sygın üniversiteler işbirliği anlaşmalarımız mevcuttur.
Üniversitenizin sanayi işbirlikleri, çözüm ortağı iştirakleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Üniversitemiz Altınbaş Holding bünyesinde bulunan ALPET ,Altınhas Holding ,PALME Makina ,BAMOS ,ATEX ,KAYGISIZ GROUP ,GLOBAL Menkul , AZAKSU Mimarlık EntegreSatek,ONSA ,Creditwest Faktöring
Üniversitenize giriş koşulları nelerdir?
ÖSYM tarafından düzenlenen Yeni Sınav Sistemi (YKS) ile TYT, EA, SAY, SÖZ, DİL ilgili puan türünden; ilgili fakülte ve meslek yüksekokullarını tercih edebilirsiniz.
Yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümleriniz var mı?
Üniversitemizde Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Resim bölümü özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır.
Çift Anadal ve Yandal uygulamanız var mı?
Üniversitemizde çift anadal ve yandal programları uygulanmaktadır.
Yandal programı: Bir diploma programına kayıtlı öğrencinin öngörülen şartları taşıması kaydıyla, aynı yükseköğretim kurumu içinde başka bir diploma programı kapsamında belirli bir konuya yönelik sınırlı sayıda dersi almak suretiyle, diploma yerine geçmeyen bir belge (yandal sertifikası) alabilmelerini sağlayan programdır.
Çift anadal programı: Öğrencilerin aynı yükseköğretim kurumunun iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlamaktadır.
Önlisans ve lisans programları arasındaki farklar nelerdir?
Önlisans : Üniversitelerin 2 yıllık bölümlerini bitiren kişilerin elde ettikleri derecedir. Diğer adıyla meslek yüksek okulları 2 yıllık bir eğitim olup burayı bitirenler dgs sınavıyla mezun oldukları bölüm veya o bölüme yakın şartları taşıyan bir bölümde lisans eğitimine devam edebilirler
Lisans : Dört yıl süren üniversite veya yüksekokul öğrenimi ve bu öğrenim sonunda elde edilen ve diploma ile belgelendirilen akademik derecedir.
Tüm bölümler için eğitim ücreti aynı mıdır?
Bölümlerin eğitim ücretleri aynı değildir.
Eğitim ücreti için taksitlendirme yapıyor musunuz? Ödeme koşulları hakkında bilgi alabilir miyim?
Bilgilendirme için aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz.
Çift anadal ve yandal uygulamalarının ücretlendirmesi hakkında bilgi verebilir misiniz?
Yandal ve çift anadal ücretsizdir. Anadalınızın ücretini ödersiniz.
Ders kitapları eğitim ücretinin için de midir?
Ders kitapları eğitim ücreti içerisine dahil değildir.
Eğitim ücreti için çek ya da senet kabul ediyor musunuz?
Eğitin Ücreti için çek ya da senet kabul edilmemektedir.
Eğitim ücretini yatırmadan ders kaydı yaptırabilir miyim?
Eğitim Ücreti yatırılmadan ders kaydı yapılmamaktadır.
Eğitim ücretlerinin yıllık artışı nasıl olmaktadır?
Yıllık Tefe-Tüfe oranına göre artış göstermektedir.
Burs olanakları nelerdir?
Üniversitemizin Burs Olanakları için :
Burslu ve ücretli öğrencilerin bir arada eğitim görmeleri bir sorun yaratır mı?
Burslu ve Ücretli öğrencilerin bir arada eğitim görmeleri herhangi bir sorun yoktur.
Bir veya birkaç dersten geçilemezse burs kesilir mi?
Giriş bursları ve indirimleri karşılıksızdır. Bu bursları alan öğrencilerden İngilizce Hazırlık Programını iki yılda başaramayanların bursları kesilir. Burslar, her program için 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda belirtilmiş olan azami öğrenim süresi boyunca devam eder.
Ücretli, %25, %50 Burslu bir öğrencinin ek burs edinebilme olanağı nedir?
Öğrencilerimiz Onur (Başarı )Bursumuzdan yararlanabilir:
İngilizce Hazırlık Programından sonraki her akademik yıl sonunda, o yıl için kayıtlı oldukları Fakülte veya Bölüm programında belirtilen normal ders yükünü almış olup, aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış ve genel not ortalamaları 3.50 ve üstünde olmak koşuluyla, fakülte veya bölümlerinin birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında dereceye giren öğrencilere izleyen eğitim-öğretim yılı boyunca Onur Bursu verilir.
Onur bursunun dağılımı aşağıdaki tabloya göre yapılır.
Derece | Burs Oranı |
Sınıf Birincisi | Ödemekle yükümlü olduğu öğrenim ücretinin %100’ünü ödemez. |
Sınıf İkincisi | Ödemekle yükümlü olduğu öğrenim ücretinin %50’sini ödemez. |
Sınıf Üçüncüsü | Ödemekle yükümlü olduğu öğrenim ücretinin %25’ini ödemez. |
Ücretli ya da burslu okumama rağmen aynı zamanda devletten de burs alabilir miyim ?
Ücretli ya da burslu okumama rağmen aynı zamanda devletten de burs alınabilir. KYK başvurusunda bulunulabilir.
Üniversitenizde çalışan öğrenci bursu var mı?(Kısmi zamanlı öğrenci çalışma programı)
Üniversitenizde çalışan öğrenci bursu bulunmaktadır , kısmi zamanlaı öğrenci çalışma programımız :
Kardeş indirimi var mı? (indirim oranı % kaçtır?)
Altınbaş Üniversitesi Burs Yönergesinin 9. maddesi kapsamında; Altınbaş Üniversitesi önlisans ve/veya lisans programlarında aynı anda kayıtlı kardeş öğrencilerimiz kardeş indiriminden faydalanabilir.
Kardeş indirimi sadece eğitim ücreti için geçerlidir ve her yeni akademik yılda yenilenmesi gerekir.
Kardeş indirimi başvurusunun her akademik yılın başında ders ekleme-bırakma süresi sonuna kadar yapılması gerekmektedir.
Başvuru sahiplerinin kardeş olduklarını belgeleyen evraklar (vukuatlı nüfus kayıt örneği, nufüs cüzdan fotokopisi) ile Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına başvuru yapmaları zorunludur.
Kayıt döneminde indirimsiz ödeme yapılmış ise başvurunun uygun bulunmasından sonra indirim oranında iade yapılır.
İngilizce Hazırlık programı var mı?
Eğitim dili İngilizce-Almanca olan tüm bölümlerimizde Hazırlık programı vardır.
Yeterlilik sınavını geçmek çok zor deniyor, doğru mu?
Yeterlik sınavı B2 (Upper-Intermediate) düzeyinde bir sınavdır. Web sitemizde soru tiplerinin görülebildiği bir örnek bulunmaktadır:
İngilizce Hazırlık Programı’ndan muafiyet sağlayan sınavlar ve geçme ölçütleri nelerdir?
Yeterlik sınavlarında okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri ölçülür. Yeterlik sınavında %60 başarı gösteren öğrenciler bölümlerine geçerler.
İngilizce Hazırlık Programı ne kadar sürüyor?
İngilizce Hazırlık Programının eğitim süresi 1 Yıldır, Hazırlık programında en fazla 2 sene eğitim görülebilir. 2 senenin sonunda bölümlerine geçemeyen öğrenciler, artık derslere devam edemezler. Üniversitemiz tarafından kabul edilen uluslararası sınavlardan aldıkları puanı üniversitemize sunduklarında bölümlerine geçebilirler. Üniversitemizin yaptığı yeterlik sınavlarına dışarıdan katılabilir, başarılı oldukları takdirde bölümlerine devam edebilirler.
Hazırlık sonrası İngilizcem akademik eğitim için yeterli olur mu?
Okul dışında da çalışmalarına devam ettikleri ve programın gerektirdiği çalışmaları eksiksiz yerine getirdikleri takdirde öğrencilerimiz 1 sene sonunda yeterli seviyeye gelebilirler.
İngilizce Hazırlık Programı’nda öğrenciler seviyelere nasıl yerleştiriliyor?
Öğrencilerimiz hazırlık programına başlamadan önce bir seviye belirleme sınavına tabi tutulurlar. Programımızda A1, A2, B1 ve B2 olmak üzere dört seviye bulunmaktadır. Sınav sonuçlarına göre, kendilerine uygun seviyeye yerleştirilen öğrencilerimiz B2 seviyesini tamamladıktan sonra yeterlik sınavına girerler. Başarılı oldukları takdirde bölümlerine geçerler.
İngilizce Seviye Tespit Sınavına girmezsem ne olur?
İngilizce Seviye Tespit Sınavına girilmemesi durumunda yeterlilik hakkı kaybedilmiş olur ve öğrenci hangi seviyede kalmış ise o seviyeden eğitimine devam eder.
Hazırlık programında dersleri kimler veriyor? (Yabancı-Türk öğretim görevlileri)
Hazırlık Programında derslerimiz Yabancı-Türk Öğretim görevlilerimiz tarafından verilmektedir.
Burslu bir öğrencinin İngilizce Hazırlık Programı’nda kur tekrarı yapması nedeniyle bursu kesilir mi?
Kur tekrarı yapılması durumda burs kesintiye uğramaz.
Kayıt dondurma ile öğrenime ara vermek istenirse şartlar nelerdir? Kaç yarıyıl izin alınabilir? Ara verilirse yıllık öğrenim ücreti geri ödeniyor mu?
KAYIT DONDURMA İŞLEMİ
Lisans, ön lisans ve yıllık ücrete tabi lisansüstü programları öğrencileri için Kayıt dondurma işlemi yapılabilmesi için öncelikle kayıt yenileme yapılması ve yıllık öğrenim ücretinin tamamının ödenmesi veya banka garantörlüğünde taksitlendirilmesi zorunludur. Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler ilgili yıla ait öğrenim ücretlerinin tümünü ödemeleri gerekmektedir. Öğrencilerin kayıt dondurma sürelerinin % 50’si tutarındaki eğitim öğretim ücretleri, öğrencinin takip eden akademik yıl ücretinden mahsup edilir. 1 yıl kayıt donduran öğrencinin Yıllık öğrenim ücretinin yarısı, 1 dönem kayıt donduran öğrencinin yıllık öğrenim ücretinin % 25’i takip eden yıl öğrenim ücretlerinden mahsup edilir. Öğrencinin takip eden yıl kayıt iptali yapması durumunda kayıt dondurma işleminden kaynaklanan alacağı öğrenciye geri ödenir.
Örnek 1; 1 yıl (2 yarıyıl) kayıt dondurmak isteyen öğrenci, tüm öğrenim ücretini ödemelidir ve bu ücretin sadece %50’lik kısmı kesinti yapılır, kalan %50’lik kısmı ise bir sonraki akademik yıl ücretinden mahsup edilir. (İade edilmez veya Taksitleri silinmez)
Örnek 2; 1 dönem (1 yarıyıl) kayıt dondurmak isteyen öğrenci, tüm öğrenim ücretini ödemelidir ve bu ücretin sadece %25’lik kısmı alacak kaydedilir. Bu alacak kaydedilen %25’lik kısım bir sonraki akademik yıl ücretinden mahsup edilir. (İade edilmez veya Taksitleri silinmez)
İngilizce Hazırlık Programı’nda derslere devam zorunluluğu var mı?
Hazırlık programındaki öğrencilerin derslere %80 devam zorunluluğu vardır. Devamsızlık limitini aşan öğrenciler final sınavına ya da yeterlik sınavına giremezler.
Hazırlık programını bir dönemde bitirirsem ikinci dönem bölüme geçiş yapabilir miyim?
Hazırlık Programını bir dönemde bitiren öğrenciler ilgili fakültelere bu talepleri yazılı olarak ileterek ikinci dönem bölüme geçiş yapabilirler.
Başka bir üniversitede hazırlık programını başarıyla tamamladım, üniversitenizde yeniden hazırlık okumak zorunda mıyım?
Yabancı Diller Yüksekokulundan gelen farklı üniversitelerde öğrenim görmüş öğrencilerin Hazırlık programından muafiyeti ile ilgili olarak Hazırlık okuyup, yabancı dil Hazırlık sınıfını başarı ile tamamladığını belgeleyen öğrenciler (programın son 3 yıl içerisinde tamamlanmış olması kaydıyla) hazırlık programından muaf olurlar.
Uluslararası öğrenci değişim (“exchange”) programlarına kimler başvurabilir?
Erasmus Başvuru koşulları için ve iletişim için : http://www.kemerburgaz.edu.tr/tr/erasmus-tr/duyurular
Değişim programlarıyla hangi ülkelerin üniversitelerine gidebilirim?
Erasmus Programı için anlaşmalı üniversitelerimiz :
http://www.altinbas.edu.tr/tr/uluslararasi-ofis/erasmus-anlasmali-universiteler
Üniversite içinde bölümler arası geçiş olanağı var mı?
Öğrencinin, yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı ve kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2,29 olması şarttır. Hukuk Fakültesine yapılacak başvurularda ise genel not ortalamasının (GNO) 4.00 üzerinden en az 2,75 olması şarttır.
Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı merkezi yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.
Başka bir üniversiteden Altınbaş Üniversitesi’ne yatay geçiş olanağı var mı?
Başka bir üniversiteden Altınbaş Üniversitesi’ne yatay geçiş yapılabilmektedir.
Daha önce bir başka üniversitede öğrenim görürken aldığım dersleri Altınbaş Üniversitesi’ saydırabilir miyim?
Öğrencinin ders içerikleri ve transkripti değerlendirilerek ortak alınan dersler içerikleri ile örtüşmesi durumunda saydırılabilir.
DGS öğrencisi olarak üniversitenize yerleşirsem öğrenim sürem ne olur? Kaçıncı sınıftan başlarım?
Öğrencinin ders içerikleri ve transkripti değerlendirilerek kazanmış olduğu ilgili Fakülte/Bölüm tarafından belirlenir.
Üniversitenizde akademik danışmanlık uygulaması var mı?
Öğrencilerin öğrenim programlarının düzenlenmesinde yardımcı olmak ve diğer sorunları ile ilgilenmek üzere öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri arasından ilgili mevzuat hükümlerine göre danışmanlar görevlendirilmektedir. Her öğrenciye 2. sınıftan itibaren kayıtlı bulunduğu bölümün önerisi üzerine ilgili fakülte yönetim kurulu tarafından bir danışman görevlendirilir. Öğrencilerimiz her yarıyıl başında, aldıkları dersleri akademik danışmanlarına onaylatırlar.
Dönem Not Ortalaması nedir?
Öğrencilerin, tamamladıkları yarıyılda almış oldukları derslere ait başarı notları kullanılarak hesap edilen ortalamadır. Dönem not ortalaması yerine yarıyıl not ortalaması da denilmektedir.
Genel Not Ortalaması Nedir?
Öğrencilerin kayıtlı oldukları eğitim-öğretim programında almış oldukları tüm derslere ait başarı notları ve derslerin kredi sayısı kullanılarak hesap edilen not ortalamasıdır.
Devam zorunluluğu var mı?
Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam durumlarına ilişkin hususlar, ilgili fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul kurulu veya ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir ve izlenir.
Dönem sonu notlarımı nereden görebilirim?
Dönem sonu notlarını sis.altinbas.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaparak öğrenebilirsiniz.
Öğrencilere ve Mezunlara ne tür kariyer planlama hizmeti verilmektedir?
http://kariyer.altinbas.edu.tr/
Yaz Okulu'nda öğrenim süresi ne kadardır?
Yaz Okulunun başlangıç tarihi, ilkbahar dönemi sonundaki yarıyıl sonu sınavlarının tamamlanmasından en az iki hafta sonra olacak şekilde Senato tarafından belirlenir. Yaz Okulunda öğretim süresi 7 haftadır. Bu süre Yaz Okulu final sınavlarını kapsamaz. Yaz Okulunda açılan her ders için, normal dönemde yapılan toplam ders saati kadar ders yapılır.
Yaz Okulu'nda en fazla kaç kredilik ders alabilirim?
Yaz Okulunda bir öğrenci toplam en fazla 3 ders ve 17 kredi ders alınabilir.
Yaz Okulu'nda ders kaydımı nasıl yapacağım?
Yaz Okulunda ders alacak öğrenci Yaz Okulu kayıt işlemlerini Yaz Okulu dersleri başlamadan önce Senato tarafından belirlenecek tarihler içinde tamamlar.
Yaz Okulu'nda ders alan öğrencilerin başarı değerlendirmesi nasıl yapılır?
Yaz Okulunda ders alan öğrencilerin başarı durumları devam, ara sınavlar, ödev, proje, atölye, laboratuvar gibi çeşitli çalışmalar ve final sınavı sonuçları dikkate alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından Altınbaş Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nin 14. maddesinde belirtilen notlardan biri takdir olunarak belirlenir. (W) notu uygulanmaz. (2) Her ders için en az bir ara sınavı yapılır. Ara sınavına veya final sınavına Bölüm Başkanlığınca haklı ve geçerli görülen bir nedenle katılamayan öğrencilere mazeret sınavı verilebilir.
Yaz Okulu'nda aldığım derslerle mezun olabilir miyim?
Yaz Okulu sonu itibariyle Altınbaş Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 20. maddesi kapsamına giren öğrenciler, son dönem ve/veya Yaz Okulunda aldıkları ve başarısız oldukları not ortalamalarına katılan en çok iki, katılmayan en çok bir dersten ilgili madde kapsamında ek süre kullanabilirler. Altınbaş Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 21. ve 23. maddesi kapsamına giren öğrenciler Yaz Okuluna katılarak gereken dersleri yeterli genel not ortalaması ile tamamladıkları takdirde Yaz Okulu süresi sonunda mezun olabilirler.
Üniversitelerinizde öğrenci olduğumda hocalarımıza erişim kolay sağlanıyor mu ?
Altınbaş Üniversitesi öğrencisi olduğunuzda hocalarımıza erişim kolay sağlanmaktadır.
Altınbaş Üniversitesi samimi bir üniversitedir ; beklentilerine cevap verebilecek imkanlara sahiptir.
Altınbaş Üniversitesi eğlenceli bir üniversitedir; açık fikirli- genç ruhlu- seninle karşılıklı konuşabilir.
Altınbaş Üniversitesi seni dinler, «işe yarar» sonuçlar elde etmene yardımcı olur.
Yurt olanakları nelerdir?
Sizlere eğitimleriniz süresince huzurlu, güvenli, rahat, eğlenceli, sıcak ve sağlıklı bir ortam sunulmaktadır. Sizlere yurt yaşamlarınızı kolaylaştırmak ve rahatınız sağlamak amacıyla odalarınızda karyola, elbise dolabı, çalışma masası gibi temel mobilyalar ile birlikte mini buzdolabı telefon cihazı ve hattı, merkezi sistem TV yayını, internet ağ erişimi standart olarak bulunmaktadır.
Konukevi olarak sizlere mutfak, çamaşırhane, ütü, çalışma odaları, oyun ve ziyaretçi odaları sizlerin ortak kullanımınıza sunulmaktadır. Konukevi’nde sizler için kafeterya bulunmaktadır.
Merkezi sistem ile ısınan 24 saat kesintisiz sıcak su olup; ortak alanlardaki tuvalet sayıları, sizlerin ihtiyaçları için fazlası ile cevap verecek şekilde planlanmıştır.
Temizlik ve sağlığa uygunluk, yurtlarımızın titizlikle korunan özelliklerinin başında gelmektedir.
Hangi tarihte yurda girebilirim?
Dönemsel oda girişleri ve çıkışları Konukevi Müdürlüğünce yapılan duyurularda ilan edilmektedir.
Dönem içerisinde yurttan ayrılsam ödediğim ücret iade edilir mi?
Konaklama süresi Güz ve Bahar dönemi olmak üzere 1 yıllıktır. Öğrenciler akademik veya sağlık sorunları gibi özel sebepler dışında öğrenciler oda çıkışı yapsalar bile ücret iadesi yapılmaz.
Konukevi güvenliği nasıl sağlanıyor?
Konukevi 7/24 güvenlik görevlileri bulunmakta ve kapalı devre kamera sistemi ile görüntülenmektedir.
Konukevine girerken ödediğim depozitonun amacı nedir, ne zaman geri alabilirim?
Depozito ücreti, öğrencinin Konukevi’nde yapabileceği zararlara karşılık tutulur. Konukevi ile ilişiği kesilmedikçe geri ödenmez. Depozito ücretinin geri ödenebilmesi için, öğrencinin Konukevi borcunun bulunmaması, teslim aldığı oda eşyalarını eksiksiz ve sağlam olarak geri teslim etmesi gerekir.
Oda arkadaşımı seçebilir miyim?
Başvuru formunda oda arkadaşınızı tercih edebilirsiniz. İmkanlar dahilinde gerçekleştirilmeye çalışılır.
Oda değişikliği yapabilir miyim?
Konukevi Yönetimine oda değişikliği talebini dilekçe ile bildiren öğrencilerin talepleri değerlendirmeye alınır. Durum uygun bulunursa, imkanlar dahilinde, dönemde bir defaya mahsus olmak üzere değişiklik yapılır.
Odama misafir alabilir miyim?
Konukevi odalarına misafir alınmamaktadır.
Odamda müzik dinleyebilir miyim?
Odalarda, başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde müzik dinleyebilirsiniz.
Evcil hayvan besleyebilir miyim?
Konukevi içerisinde evcil dahi olsa hayvan beslenmesine ve bulundurulmasına kesinlikle izin verilmemektedir.
Oda anahtarımı kaybettiğimde ne yapmalıyım?
Konukevi Resepsiyona başvurarak yeni kart alabilirler. Yeni kart için depozitolarından 30 TL kesilir. Eski oda anahtarınız işlem yaptığınız andan itibaren geçersiz hale gelir. Kaybettiğiniz anahtarınızı 10 gün içinde bulup imza karşılığında Konukevi Müdürlüğüne teslim ettiğiniz takdirde depozitonuzdan herhangi bir kesinti yapılmaz.
Herhangi bir arıza durumunda ne yapmalıyım?
Odayla ilgili arıza talebinizi Resepsiyona iletebilirsiniz. Mesai saati içerisinde teknisyen yönlendirilmesi yapılır.
Oda çıkışında neler yapmam gerekir?
Çıkış saatinizi Konukevi Görevlisine bildirip, hasar tespit çalışması yapıldıktan sonra çıkış formu doldurulup oda anahtarınız teslim edilir.
Konukevi olarak bizlere yemek hizmeti veriyor musunuz?
Konukevi olarak sizler için anlaştığımız yemek firma/ları ile yemek hizmeti verilmekte, 3 (Üç) öğün (Sabah, Öğle, Akşam) yemek verilip bunların ücreti sizler tarafından karşılanmaktadır.
Konukevinde mutfak var mı?
Misafirlerimizin aperatif yemekler hazırlamaları için mikrodalga fırın, ocak, tost makinesi gibi ekipmanların yer aldığı mutfağımız bulunmaktadır.
Spor salonu var mı?
Konukevi olarak sizlere Fitness salonu hizmeti sunulmaktadır.
Çamaşırlarımı nerede ve nasıl yıkayabilirim?
Konukevinde siz öğrencilerimizin kendi özel çamaşırlarını yıkayabilecekleri çamaşırhane (çamaşır makineleri, kurutma makineleri) ve ütü bulunmaktadır. Kendi deterjanınızla ücretsiz olarak çamaşırlarınızı yıkayabilir, kurutabilir ve ütüleyebilirsiniz.
Oda temizliği nasıl yapılacak?
Odalarımızın temizliği haftada bir olmak üzere profesyonel temizlik personelimiz tarafından yapılmaktadır.
Hangi durumda odam temizlenmez?
Odalarınızın temizliğe uygun bulunmadığı durumlarda oda temizliğiniz yapılmayacaktır.
Yurt kaydımı yenilerken başvuru sırasında istenen bütün evrakları tekrar getirmem gerekir mi?
Hayır; evraklarınızı her yıl yenilemenize gerek yoktur.
Ödenen yurt ücretinin kapsamı nedir?
Konukevi ücretleri, tahsis edilen odada kalış, temizlik hizmetleri, ısınma, aydınlatma, sıcak su, ortak alanların kullanımı (çamaşırhane, mutfak, dinlenme odalarındaki TV vs.) ve sınırsız internet hizmetlerini kapsamaktadır. Yol, yemek vs. içermez.
Dışarıdan yemek siparişi verebilir miyim?
Siparişlerinizi güvenlikten almak kaydıyla dışarıdan sipariş verebilirsiniz.
Sağlık sorunum olduğunda ne yapabilirim?
İhtiyaç duymanız halinde Konukevi binasında bulunan revir ve sağlık hizmetlerinden belirlenmiş çalışma saatleri içerisinde yararlanabilirsiniz.
Hastalanırsam ailemden bir kişi yanımda kalabilir mi?
Konukevinde refakatçi kalması kurallarımıza uygun değildir. Hastalanan öğrencinin, bir sağlık kuruluşuna veya evine gitmesi önerilmektedir.
Yurda gelirken yanımda neler getirmeliyim?
Yurtlarımıza gelirken beraberinizde pijama, bornoz, havlu, elbise askısı, oda terliği, banyo terliği, yatak tekstil ürünleri gibi kişisel eşyalarınızla birlikte, mutfağımızda yemek yapıp yemenize yeterli olacak miktarda mutfak malzemesi getirmeniz önerilmektedir.
Odamda alkollü içecek bulundurabilir miyim? Sigara içebilir miyim?
Konukevi Yönetimi, Konukevi bölgesinde alkollü içecek, yabancı madde ve tütün maddelerinin bulundurulmasına ve/veya tüketilmesine izin vermemektedir. 5727 sayılı kanun gereğince, Konukevi içerisinde (öğrenci odaları ve diğer tüm alanlarda) sigara ve diğer tütün mamullerinin kullanımına izin verilmemektedir.
Üniversitenin Eğitim Yaklaşımı Nedir?
Altınbaş Üniversitesinin eğitim yaklaşımı öğrencinin kendisini geliştirmesini öne çıkaran öğrenci merkezli eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımın özellikleri şunlardır:
Proje temelli uygulamalı dersler
- İş ve çalışma yaşamıyla iç içe eğitim
- Sosyal sorumluluk proje dersleri
- Esnek program yapısı
- Çok sayıda seçimli ders
- Çift anadal programları
- Yandal programları
- Yenilikçi, yaratıcı ve araştırmaya yönelik eğitim
- Etkileşimli öğrenme
- Mezun olur olmaz elinden iş gelen mezunlar
- Girişimcilik dersi
- İletişim becerilerini geliştirmeye yönelik dersler ve uygulamalar
- Takım çalışmasına yönelik dersler ve uygulamalar
- İngilizce eğitim
- Değişim programları yoluyla yurt dışında eğitim
- Teknoloji desteği
Girişimcilik Dersi Nedir?
Altınbaş Üniversitesinde öğrencilerin girişimcilik dersini almaları özendirilmektedir.
Girişimcilik dersi kazanç getirmeye yönelik yenilikçi bir fikrin nasıl uygulamaya konacağı konusunda bir derstir. Girişimciliğin temeli yenilikçi bir fikrin ortaya konmasıdır.
Sosyal Sorumluluk Projesi Nedir?
Altınbaş Üniversitesinde öğrencilerin bir sosyal sorumluluk projesi yürütmeleri zorunludur. Sosyal sorumluluk projesi toplumsal gelişmeye yönelik bir projedir. Örneğin toplumun bir kesiminin doğayı koruma bilincini artırmak için bir çalışma yapılması bir sosyal sorumluluk projesi olabilir.